Dynamic Variation:
Book
Choose Language
Search & Book
Norway Now
Search
or search all of Norway
Tourists with king crab, Kirkenes Kirkenes
Credits
Tourists with king crab, Kirkenes.
Photo: Terje Rakke/Nordic Life - Visitnorway.com
Campaign
Partner

Presseture og mediehjælp

Information om presseture samt resourcer for journalister og fotografer til profilering af Norge som rejsemål.

Innovation Norges internationale pressehold understøtter den internationale presses interesse i Norge. Vores aktiviteter spænder bredt - support til besøgende medier, organisering af presseture, samt bidrag til redaktionelt stof, kontaktinformationer, og billeder. Presseholdet kan også hjælpe journalister med at planlægge rejsen samt yde support mens medierne er i Norge.

Mediehjælp

Den internationale presse der besøger Norge er velkomne til at benytte sig af pressekontakterne, der kan give forslag til artikler og adgang til medieressourcer der kan profilere Norge som en turistdestination.

I samarbejde med de regionale turistorganisationer i Norge kan presseholdet organisere alt, fra kontakt til interviewobjekter til arrangering af specielle forhold til tv-hold og fotografer, samt rådgive om eventuelt relevante tilladelelser.

Bemærk venligst, at vi kun har kapacitet til at rådgive medier i et af vores prioriterede markeder.

Presseture

Innovation Norge byder journalister velkommen til Norge, og arrangerer jævnligt presseture for grupper og individuelle i samarbejde med partnere i Norge. Turene vil være tilpassede de enkelte mediers ønsker og behov, samt fokuseret på vores løbende kampagner. Hvis du vil med på en af disse ture, må du opfylde nedenstående krav.

Opgave

En bekræftet opgave er påkrævet i de fleste af vores markeder, før man kan deltage på vores presseture. Vores presseansvarlige vil kontakte den givne publikation for at forsikre sig at målgruppen, emnet og forventningerne stemmer overnes med vores partnere.

I markederne, hvor en bekræftet opgave ikke er nødvendig, vil vores presseansvarlige vurdere hver enkelt forespørgsel og evaluere hvorvidt mediet, målgruppen og udbredelsen er rigtig for Innovation Norge.

Rejseplan

Medmindre andet udtrykkeligt er bemærket, starter og slutter presseturen i en af markedernes lufthavne med direkte flyvninger til Norge, og deltagerne forventes selv at kommet til og fra udgangspunktet ved tilbagevendelsen til det relevante marked. Overnatninger, måltider og aktiviteter undervejs er dækket som beskrevet i rejseplanen for den enkelte tur og som aftalt med vores presseansvarlige.

Rejseforsikring

Alle deltagere er ansvarlige for egen rejseforsikring, herunder relevant dækning for vintersport, hvis nødvendigt.

Kontakt venligst vores pressekontakt for dit marked, hvis du har nogle spørgsmål i forbindelse med vores presseture.

Forslag til rejseplan

Nedennævnte eksempler kan give en idé om hvad man kan forvente sig af en pressetur. Bemærk venligst, at aktiviteterne undervejs er beskrevet i detaljer i hver enkelt rejseplan, og vil variere fra tur til tur. Alle dokumenter er på engelsk.

Art tour of Oslo (september 2011) 
Outdoor Academy of Scandinavia (Ålesund og Sunnmøre) (juni 2012)
Spitsbergen Adventure Voyage (juni 2012)
Nordlys (marts 2015)

Opdag mere